Lance Armstrong settles $1.56M case with Sunday Times over cheating article

Sydney, Aug. 26 (ANI): Disgraced cyclist Lance Armstrong has reached a settlement with The Sunday Time, which he had sued for over one million pounds over an article suggesting he had used performance-enhancing drugs before his confession.

The multiple winner of the Tour de France admitted last year to doping during his career, revealing his repeated denials were one big lie.

According to news.com.au, he sued the newspaper nine years ago for libel following the article, seeking damages from the chief sports writer David Walsh and deputy sports editor at the time Alan English.

The Sunday Times was forced to settle the claim in 2006 and agreed to pay Armstrong 300,000 pounds.

But after his confession the paper launched a British High Court bid to return the money, plus 720,000 pounds in costs, and have now reached a confidential settlement, the report added. (ANI)

--

Get stories like this on the Yahoo app and discover more every day.
Download it now.

Matches